Wycieczki poza Kraków

Kołobrzeg z dzieckiem – nasze wakacje nad morzem

My już po wakacjach! A dokładniej po wakacjach nad morzem. W tym roku stawiamy zdecydowanie na #urlopwkraju. Na tegoroczny wyjazd obraliśmy nasze piękne polskie morze z piaszczystymi plażami. Dla dzieci to połączenie idealne. A dlaczego obraliśmy kierunek Kołobrzeg? Co nas skłoniło do takiej, a nie innej decyzji? Dlaczego nie jakieś odludne miejsce, a dość duży kurort? I na koniec czy Kołobrzeg z dzieckiem to dobry pomysł? Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, zapraszamy!

Jak wakacje nad morzem to przede wszystkim zabawy na plaży!

Niezaprzeczalnie zabawy na plaży, moczenie stópek w zimnym Bałtyku, budowanie zamków, okopów, baz, jeziorek, zakopywanie mamy, taty w piasku, bieganie, chlapanie, puszczanie latawca to dla dzieci najlepsze zabawy nad morzem. Dla nich to spełnienie marzeń! Ale jest tu jeden istotny warunek. Potrzebna jest ładna pogoda! A o tę czasami nad naszym jakże pięknym Bałtykiem ciężko, nawet w szczycie sezonu. Dlatego też my, wybierając się w czerwcu na wakacje nad morze, obraliśmy kierunek Kołobrzeg. Żeby w razie niepogody mieć alternatywę. Gdyż w samym mieście jest po prostu co robić. 😀 Choć na pewno wiele z atrakcji miasta nie zobaczyliśmy, część z nich Wam opiszemy i damy wskazówki, gdzie iść a gdzie niekoniecznie się wybierać z dziećmi.

Plaże w Kołobrzegu

W Kołobrzegu są piękne, szerokie i piaszczyste plaże. Jest plaża Centralna i plaża Wschodnia. My wypoczywaliśmy głównie na tej drugiej. Jadąc ciut dalej za hotel Arka i małe molo, znajdziemy również piękną i urzekającą plażę kamienistą. Wręcz idealną do zabawy kamykami w pochmurny dzień.

Nasza rada na wyjazd nad morze: zakup kilku dużych łopat! Niby oczywista sprawa, ale my dokupowaliśmy łopaty dla mamy i taty do kopania wielkich fortecy i okopów. Najlepiej zabawki do piasku też kupić przed wyjazdem, bo niestety cena na straganach przy plaży jest co najmniej 2 razy wyższa! Aha i druga zabawka „must have” to oczywiście wiaderka. Czymś trzeba przynosić wodę do wybudowanych fortecy. 😂

Park Żeromskiego i place zabaw dla dzieci

Park Żeromskiego jest to park ciągnący się wzdłuż wybrzeża. Zaczyna się w okolicy ul. Fredry, a kończy tuż przy molo. Przez park prowadzi promenada – al. Nadmorska oraz wygodna i szeroka ścieżka rowerowa. Wzdłuż głównego deptaku, na którym można kupić gofry, lody oraz wszystkie inne typowe nadmorskie „pamiątki” są place zabaw. Według nas fajnie jest to rozwiązane. U nas akurat dzieciaki podczas spaceru po prostu traktowały każdą atrakcję placu zabaw jako przystanek i dzięki temu spacer sprawnie szedł dalej. W samym parku ukryte też są dwie foczki uformowane z krzewów, muszla koncertowa oraz sporo ławeczek.

Molo i Latarnia Morska

Molo, wtedy kiedy my byliśmy, było bezpłatne. Ale stały tam automaty i przy wejściu były bramki, tyle że otwarte. Na molo zawsze jest fajnie się przejść. Dla dzieci to nie lada atrakcja wejść w głąb morza. I na molo przysiada zawsze dużo mew, co robi to miejsce jeszcze atrakcyjniejszym. 😀 Ponadto polecamy się tu wybrać na zachód słońca! Widoki są przepięknie!

Latarnia morska znajduje się tuż obok molo. My się jednak na nią nie wybraliśmy z dziećmi, a to z tego powodu, że byliśmy wózkiem i trochę baliśmy się go na dole zostawić. Dodatkowo przed wejściem na promenadę prowadzącą do molo są ciekawe dla dzieci ogromne ryby z opisami. Nasze pociechy bardzo one zaciekawiły.

Najpiękniejsza ścieżka rowerowa w Polsce: Kołobrzeg – Ustronie Morskie

Jednego dnia, gdy było zbyt chłodno na plażowanie, wypożyczyliśmy rowery i zrobiliśmy sobie wycieczkę do Ustronia Morskiego oraz popołudniu w drugą stronę w kierunku Dziwnowa. Bardzo, ale to bardzo polecamy! Ścieżki rowerowe są tu extra zaplanowane i super oznakowane. Teren płaski, nic tylko przywozić swoje rowery i jeździć. No i te widoki. 😍

Ponoć trasa z Kołobrzegu do Ustronia Morskiego okrzyknięta została najpiękniejszą trasą rowerową w Polsce! Nie dziwi nas to ani trochę, bo prowadzi ona przez naprawdę przepiękne tereny. Z jednej strony widać morze, a z drugiej przepiękne torfowiska użytku ekologicznego Ekopark Wschodni. To trzeba zobaczyć, bo ciężko to opisać, ale uwierzcie, zapiera dech w piersiach!

Użytek ekologiczny Ekopark wschodni

Ekopark Wschodni to unikatowy użytek ekologiczny we wschodniej części Kołobrzegu. Położony jest w pasie nadmorskim. Zajmuje powierzchnie ponad 350 ha! Godnym uwagi jest tu przede wszystkim niecka słonych torfowisk tzw. Solne Bagno. To właśnie tędy przebiega opisana powyżej ścieżka rowerowa. Przy ścieżce są ustawione specjalne altany, gdzie można zrobić sobie przystanek i poobserwować ptactwo pływające po stawie. To miejsce jest ostoją wielu gatunków chronionych ptaków europejskich. Występuje tu m.in. perkoz, bąk, kormoran, brodziec oraz czapla. W ekoparku mieszka wiele łabędzi niemych, które licznie budują tu gniazda. Co więcej, na terenie torfowisk żyje tysiące żab! Ponadto jest to piękne miejsce, gdzie można zobaczyć przepiękne gatunki flory takie jak: grążel żółty, grzybienie białe, rosiczkę okrągłolistną i aster solny.

Jest to cudowne miejsce, naprawdę je polecamy! Nasze dzieciaki z zafascynowaniem przyglądały się pływającym kaczuszkom i łabędziom. Siedziały jak zahipnotyzowane. A mnie zachwyciły przepiękne lilie wodne. 😍

Bawialnia Babakuba w Kołobrzegu

Na totalnie złą pogodę, czyli deszcz – zbawieniem dla dzieci i nas rodziców jest bawialnia. My pojechaliśmy do bawialni Babakuba. Jest ona w samym centrum Kołobrzegu. Bawialnia jest w dość kameralnym miejscem, nie jest zbyt duża. Urządzona w pięknym klimacie. Dla dzieci dużo różnych zabawek. Są tam nawet gry planszowe, puzzle, a i oczywiście fragment ściany jest ścianką wspinaczkową! Jagoda była w siódmym niebie kiedy to zobaczyła. Ponadto można się tam napić pysznej kawy i skosztować zdrowych słodkości. Polecamy zatem gorąco to miejsce, gdyby pogoda nie dopisała lub dzieci potrzebowały pobawić się innymi zabawkami aniżeli łopatkami i wiaderkami.

Oceanarium, ale tego NIE polecamy !

Tak my poszliśmy, bo czego się nie robi dla dzieci… Ale zdecydowanie odradzamy jeśli byście się zastanawiali czy warto. Za cenę 25 zł od osoby dorosłej i 20 zł za dzieci nie warto. Cóż taki urok właśnie nadmorskich tworzonych pod turystów atrakcji na siłę. Choć dla dzieci zobaczyć rybki było fajnie. Ale cena za dwa małe poziomy akwarium z rybkami to chyba jakiś żart. Zdecydowanie lepiej ten czas i pieniądze wydać na przykład na zabawę w bawialni.

Mewy jak wrocławskie krasnale

Jak Kołobrzeg z dzieckiem to szukanie mew! Tak jak we Wrocławiu poszukuje się krasnali, w Kołobrzegu można szukać mew. Choć my znaleźliśmy tylko trzy ptaki, to były one fajną atrakcją dla maluchów.

Rejs statkiem

Niby dla nas dorosłych to taki banał, ale dla dzieci niesamowita atrakcja. Szczególnie, że to są wakacje nad morzem. Statek, którym płynęliśmy, wypływał spod latarni, a w drodze powrotnej zawracał w porcie, skąd z wody mogliśmy podziwiać kutry rybackie oraz małe i duże statki, a nawet okręty. Także rejs polecamy, lecz nie tym, co mają chorobę morską. Ja ledwo dałam radę. 😉 A bujało trochę bardzo! No, ale czego się dla dzieci nie robi.

Z Kołobrzegu nie tak daleko do Szczecina

My oczywiście w kolejny mglisty dzień szybko sprawdziliśmy, gdzie można pojechać i gdzie prognozowana jest ładna pogoda i tak trafiliśmy do Szczecina. Jest on ok. 1 godz. 20 min drogi od Kołobrzegu. Więc akurat droga na drzemkę dzieci w sam raz. A Szczecin to naprawdę piękne miasto! Zupełnie nie mieliśmy pojęcia, że jest on taki duży i ma tyle do zaoferowania. My spędziliśmy tam ok. 6 godzin. Zobaczyliśmy ratusz, błonia im. Jana Pawła z pięknymi obsadzonymi starymi drzewami, Wały Chrobrego z piękną panoramą na stocznię oraz Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie. Jeśli chcecie szybko zobaczyć te miejsca, zaparkujcie w pobliżu zamku – ul. Mariacka i okoliczne.

Krzywy Las

A gdy już byliśmy w Szczecinie, musieliśmy zajechać i zobaczyć słynny na całą Polskę krzywy las, gdzie rosną powywijane sosny. Wprawdzie jest tych drzew tam nie za wiele, ale fajnie było takie coś zobaczyć. I przy okazji poznać nowe tereny.

Przy Krzywym Lesie nie ma wyznaczonego specjalnie parkingu. Zatrzymać się trzeba po prostu przed wejściem do lasu na utwardzonym poboczu. W las prowadzą tabliczki, więc trafić nie jest trudno. Na mapie poniżej zaznaczamy miejsce zatrzymania.

Czy warto wybrać Kołobrzeg na wakacje nad morzem z dzieckiem!

Kołobrzeg z dzieckiem? Myślimy, że zdecydowanie tak. My wybralibyśmy się tu jeszcze raz. 😀 Kołobrzeg to spore miasto i ma dużo do zaoferowania. My tu odpoczęliśmy, nasze dzieci każdego dnia dostawały dużą ilość rozrywki. Piękne piaszczyste plaże, mewy, promenada w parku Żeromskiego oraz ścieżki rowerowe zachęcają, żeby tu przyjechać z dziećmi na wakacje nad morzem.

A na sam koniec tego wpisu zostawię Wam przepiękny widok zachodu słońca, który udało mi się uchwycić z balkonu hotelu!

Podobał Wam się wpis i podsumowanie naszego wyjazdu wakacyjnego do Kołobrzegu? Jeśli tak, to zostawcie nam jakiś ślad, to będziemy starali się pisać więcej z miejsc nie tylko nie daleko Krakowa. 🙂

A inspiracje na spacery i ciekawe miejsca do odwiedzenia z dziećmi w Krakowie i okolicy znajdziecie na blogu w zakładce NA SPACER, PLACE ZABAW, oraz INNE FORMY SPĘDZANIA CZASU.

Kontakt

Spodobał Ci się nasz wpis, zapraszamy do kontaktu z nami, oraz zapisania się na newsletter. Możecie nas również znaleźć na Instagram oraz Facebook

Zapraszamy również do zapoznania się z naszą mapą, którą na bieżącą aktualizujemy o nowe miejsca, które z pewnością spodobają się waszym pociechom 😉. Odkrywajmy Kraków i okolice!