Inne polecane miejsca,  Muzea przyjazne dzieciom,  Okolice Krakowa

Apilandia – dzieci w świecie pszczół

Apilandia, którą niedawno odwiedziliśmy, to niezwykle ciekawe miejsce, w którym przeniesiecie się do świata pszczół i dowiecie się wiele ciekawego na ich temat. Jest to interaktywne muzeum – można dotykać, podglądać, doświadczać. Duży nacisk kładzie się tu na promowanie tematu pszczół, tajników ich życia, a także naukę, dlaczego pszczoły są tak ważne w naszym życiu. Według nas to miejsce, czyli centrum pszczelarstwa powinien każdy zobaczyć. Wiele można się tu nauczyć i wyciągnąć wnioski na temat dalszego losu naszej planety. Bo podobno gdy zginie ostatnia pszczoła, zostanie nam zaledwie kilka lat życia na planecie ziemi.

Jak wygląda zwiedzanie w Apilandii?

Po pierwsze, co warto zauważyć, zwiedzanie muzeum odbywa się z przewodnikiem. Ma to swoje plusy, bo dowiemy się tu wielu ciekawostek, których moglibyśmy nie doczytać na opisach, bądź przy dzieciach nie mieć na to czasu! Oprowadzenie odbywa się tak naprawdę w zaledwie kilku pomieszczeniach, ale przez całą interakcję staje się ono jednym z lepszych muzeów dla dzieci, w którym byliśmy. Nasze dzieciaki były tu bardzo zainteresowane tym, co mówiła pani przewodnik i śledziły to,co pokazywała. Bardzo spodobał im się film pokazujący życie pszczół, ubranie pszczelarza, przegląd ula od środka. Niezwykle ciekawe były krótkie filmiki pokazujące – co się robi z miodem, gdzie się go stosuje. Temat miodu, pszczół naprawdę nas zaciekawił, a w połączeniu z ekspozycją bardzo przyjemnie się tę wiedzę przyswajało.

Czas na zwiedzanie Apilandii to godzina, ale pierwsze pół godziny zwiedzacie z przewodnikiem, kolejne pół sami. Ten czas możecie przeznaczyć na zobaczenie całej ekspozycji oraz skorzystanie z gier i zabaw, które oferuje muzeum.

Niesamowite instalacje na ścianach

Ta instalacja robi jedno wielkie wow! Tak, w tym muzeum nawet miód rurkami płynie. A dokładniej chodzi o instalację składającą się z 27 metrów rurek i 75 metrów szkła, w których powoli możemy obserwować jak przepływa ten słodki eliksir. Efekt wizualny naprawdę zapiera wdech w piersiach.

Sklepik i kawiarnia na miejscu

Tu musimy przyznać, że asortyment sklepiku i kawiarni działającej w obiekcie jest ogromny. Od miodów, czekolad, świec, po kosmetyki, biżuterię, piwa, miody pitne. Nie brakuje oczywiście asortymentu dla samych pszczelarzy – ubrań, maszyn. Tak naprawdę to królestwo dla osób zajmujących się pszczelarstwem. I wiemy, co mówimy, bo dziadek Kacperka, który ma swoje ule, był tu już dużo wcześniej niż my i miejscem tym był zachwycony.

Wszystko super, ale nie do końca są tu przemyślane rozwiązania

Tu musimy powiedzieć, że z naszej perspektywy muzeum i sklep są super, jako miejsce do odwiedzenia z dziećmi. Ale wiele według nas jest tu do poprawy! Na przykład to, że ktoś nie pomyślał, żeby muzeum i sklepik z kawiarnią były otwarte do tej samej godziny. Niby nic wielkiego, ale w sobotę podczas naszego zwiedzania zrobiło się niezłe zamieszanie.

Zwiedzanie standardowo jest do godziny 14, sklepik otwarty zaś jest do godziny 13-stej. My byliśmy grupą na godzinę 12-stą i trochę słabo to wyszło, gdyż kończyliśmy zwiedzanie o 13-stej i okazało się, że nie było grupy po nas, więc panie obsługujące sklepik i kawiarnie śpieszyły się do domu. Niestety w takim wypadku nie dało się zrobić zakupów po zwiedzaniu. Musieliśmy, więc wyskoczyć do sklepiku, pomiędzy zwiedzaniem z przewodnikiem, a wolnym czasem w muzeum. A potem nie było już czasu na zobaczenie i pobawienie się wszystkimi rzeczami będącymi w muzeum i skorzystaniu z małej przestrzeni dla dzieci i kawiarni. Chyba powinno to wyglądać inaczej, albo na stronie powinna być jakaś informacja, żeby przybyć wcześniej i przed zwiedzaniem zrobić zakupy. Cóż może się czepiamy, ale takie rzeczy rzutują na ogólne zadowolenie klienta. A asortyment w sklepie był tak ogromny, że nie zdążyliśmy wszystkiego zobaczyć, poczytać i kupić.

Nie chcemy być tu też jakoś wielce kąśliwe, ale organizacyjnie też nie do końca jesteśmy zadowolone. Bardzo ciężko było nam się dodzwonić, żeby zarezerwować miejsce. Nie mówiąc już o kontakcie poprzez messengera. Tam nie uzyskaliśmy odpowiedzi. Dodamy, że kilkukrotnie dzwoniłyśmy. Ale jednak się udało i pojechaliśmy zwiedzać i był to strzał w dziesiątkę, bo miejsce jest naprawdę super.

Apilandia – cennik:

Klienci indywidualni:

• Normalny – 17 zł,
  • Ulgowy – 15 zł,
  • Warsztaty – 22 zł.

Zwiedzanie + warsztaty od poniedziałku do piątku godz. 12 i 14 – 34 zł.

Bilet rodzinny:

• 2+1 – 39 zł,
  • 2+2 – 51 zł,
  • 2+3 – 64 zł,
  • 2+4 – 75 zł.

‼️ Zwiedzanie indywidualne o pełnych godzinach, po wcześniejszej rezerwacji miejsc!

Grupy zorganizowane inne ceny.

Z Kartą Dużej Rodziny –  10% zniżki na bilety (zniżka nie obejmuje biletów rodzinnych, ulgowych i zniżkowych).

Apilandia – godziny otwarcia:

• Poniedziałek – Piątek: zwiedzanie 9- 16. Warsztaty o 12 i 14.
  • Sobota: zwiedzanie 10 – 14.

Ostatnie wejście 1 godzinę przed zamknięciem.

‼️ Wymagana wcześniejsza rezerwacja telefoniczna!

➡️ Więcej o Apilandii na ich stronie internetowej – KLIK.

Gdzie znajduje się Apilandia, jak dojechać?

➡️ W Kleczy Dolnej 148, tuż przed Wadowicami. Mapa z lokalizacją poniżej. 👇

➡️ Z Krakowa dojazd ok. godziny, niecałe 50 km.

Na zakończenie napiszemy, że samo muzeum i idea jest extra! Niezwykle ciekawe, stworzone z pasji, miejsce przytulne i przyjazne dla dzieci. Nasze pociechy były zachwycone, my jeszcze bardziej. Ale szczegóły mają znaczenie i mamy nadzieję, że zostaną doprecyzowane, bo Apilandia jest zdecydowanie warta polecenia do odwiedzenia z dziećmi.

Oczywiście więcej inspiracji na spacery i ciekawe miejsca do odwiedzenia z dziećmi w Krakowie i okolicy znajdziecie na blogu. Szukajcie w zakładkach NA SPACER, PLACE ZABAW, oraz INNE FORMY SPĘDZANIA CZASU. Jeśli szukacie więcej pomysłów na wycieczki poza Kraków, to zajrzyjcie do zakładek WYCIECZKI POZA KRAKÓW oraz OKOLICE KRAKOWA.

Kontakt

Spodobał Ci się nasz wpis, zapraszamy do kontaktu z nami, oraz zapisania się na newsletter. Możecie nas również znaleźć na Instagram oraz Facebook.

Zapraszamy również do zapoznania się z naszą mapą, którą na bieżącą aktualizujemy o nowe miejsca, które z pewnością spodobają się Waszym pociechom 😉. Odkrywajmy Kraków i okolice!